این ادامه مطلب قبلیمون درباره فروش سوپر مارکت ها هستش لطفا ابتدا مطلب قبلی رو اگر مشاهده نکردید از لینک زیر مشاهده فرمایید
ایده افزایش فروش فروشگاه ها بخش اول
ارائه خدمات عالی برای افزایش فروش مهم است. اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را گوش دهید. سعی کنید در مورد محصولاتی که می فروشید آموزش دهید و حتی به خریداران گوشزد کنید که این محصول برای چیست. گاهی گشتن مشتریان در فروشگاه برای خرید یک محصول خاص نیست، اما شما می توانید نیاز او را یادآوری کنید و از این طریق محصول خود را بفروشید
خدمات و محصولات با ارزش افزوده را ارائه دهید. اگر میتوانید اطلاعات تماس از مشتریان خود بخواهید و یک لیست برای آنها ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که مشتری به دنبال یک تجربه است و نه فقط یک محصول خاص. همه خمیر دندان ها یک کار خاص را انجام میدهند، اما اگر شما برندهای مختلف آنها را داشته باشید و از طعم های مختلف در فروشگاه خود داشته باشید، مشتری را ترغیب می کنید که به سراغ یک طعم یا یک برند خاص برود.
ساده ترین و کم هزینه ترین کاری که می توانید انجام دهید، استفاده از بستر اینترنت برای افزایش فروش سوپرمارکت است. مطمئن شوید که یک جریان ثابت از فعالیت های آنلاین برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید و در همه حوزهها قوی هستید. البته استفاده از این ابزار تکنیک های خاص خود را دارد و اگر اشتباه از آن استفاده کنید میتواند لطمات جبران ناپذیری را به شما بزند.
مثلاً اگر شما یک صفحه در اینستاگرام دارید، باید به طور پیوسته روی آن کار کنید. اگر فعالیت خود را متوقف کنید و بعد از مدتی مجددا با شدت زیاد کار کنید، مشتری متوجه می شود که آمار فروش کسب و کارتان پایین آمده و به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید. به هر شکلی که در شبکه های اجتماعی کار می کنید، کاملاً پیوسته باشید و نشان دهید که این کار را برای اطلاع رسانی به مشتریان خود انجام می دهید.
این چیزی است که برای همه ما آشکار است و اتفاقاً اکثر افراد در آن شکست می خورند. به عنوان دارنده سوپرمارکت، ممکن است برخی از کالاهای شما قیمت ۵۰۰ تومانی داشته باشند و برخی از آنها با قیمت های ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان. مسلما ۵۰۰ تومان با ۲۰۰ هزار تومان قابل مقایسه نیست و به همین دلیل برخی از فروشندگان در این مورد کوتاهی می کنند.
به فکر هر برنامهای برای افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید، باید پیگیری مالی خود را به طور دقیق انجام دهید. برای هر مرحله از کار خود بودجه ایجاد کنید و بدانید که هر سکه در کجا خرج می شود و روند آن به کجا ختم می شود. همیشه موجودی را کنترل کنید و ببینید که مشتریان شما بیشتر به چه چیزهایی علاقه دارند و آمار فروش کدام یک از آنها بالاتر است.
این مورد شاید کمی سخت و آزاردهنده باشد، اما مطمئن باشید که هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت باعث افزایش فروش سوپرمارکت شما می شود. کاری که شما باید انجام دهید این است که یک رویداد خاص مانند یک رویداد خیریه ایجاد کنیم. مثلاً اگر شما در زمینه پوشک بچه فعالیت می کنید، می توانید برای اقشار مختلف جامعه تخفیفهای متفاوتی در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، شما به صورت گزینشی می توانید به برخی افراد ۵۰ درصد، به برخی دیگر ۲۰ درصد و برخی دیگر ۱۰ درصد تخفیف بدهید. نکته امیدوار کننده در این شیوه، اختیاری بودن آن است. شما هیچ اجباری برای دادن تخفیف ندارید و این برنامه را صرفاً به این دلیل انتخاب کرده اید که به فکر یک کار خیریه هستید. پس می توانید در هر لحظه رویداد خود را متوقف کنید یا میزان تخفیف آن را تغییر دهید. این باعث می شود که مشتریان به مرور زمان با فروشگاه شما و برنامه های آن آشنا شوند و مسلماً به افزایش فروش سوپرمارکت میانجامد.
حتما دیده اید که همیشه اطراف دست فروش ها خیلی شلوغ است! حتما این را هم تجربه کردهاید که چیدن وسایل در بیرون از فروشگاه تا چه اندازه آزاردهنده می شود! اما حمله روش اول مناسب است و هم روش دوم برای افزایش سوپرمارکت بهترین بهانه است.
قرار نیست که شما به صورت ۲۴ ساعته در فروشگاه یا در مغازه خود بنشینید و منتظر آمدن مشتری شوید. از طرف دیگر قرار نیست که اگر فروشگاه شما بزرگ است، همه وسایل و تجهیزات را داخل فروشگاه بچینید و عبور مشتریان را راحت کنید. شاید شهرداری با این ایده چندان موافق نباشد، اما اگر به فکر افزایش فروش خود هستید حتما بخشی از پیاده رو را ببندید. این توقف کوتاه باعث می شود که مشتری توجه بیشتری به فروشگاه داشته باشد و احتمالاً به فکر خرید محصول بیفتد.
اصلا گاهی برخی از تجهیزات و کالاهای خود را به صورت خاص انتخاب کنید و به صورت دست فروش بیرون از فروشگاه قرار دهید. این ایده را برای کالاهایی استفاده کنید که کمتر فروش دارند. اگر بتوانید چند درصد بیشتر از این محصولات بفروشید، مسلماً از افزایش فروش سوپرمارکت خود راضی خواهید بود.
سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها تنوع کالایی زیادی دارند و این ممکن است برخی از آنها را به فراموشی بسپارد. پس اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید، سعی کنید همیشه از موجودی خود خبر داشته باشید و با توجه به آن برنامه ریزی کنید.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |