چیدمان کالا(مواد غذایی)در قفسه های داخل مغازه سوپر مارکت ها وفروشگاه ها
(بدون هیچ هزینه ای یا تبلیغات در فروشگاه خود تحولی شگرف بیافرینید)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ - -
چیدمان فروشگاه و سوپرمارکت اهمیت بسیاری در چگونگی فروش دارد از این رو باید به چیدمان قفسه ها و سایر تجهیزات فروشگاهی توجه ویژه ای داشت. نمی توان کالاها را به صورت تصادفی روی قفسه ها چید و انتظار نتیجه مطلوب را داشت.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
توجه:
برخلاف دید عموم که تصور میکنند محصولات در قفسه ها باید به الویت برند های پر فروش چیدمان شود ولی ما تقریبا بادو دهه فعالیت و تحقیقات در این زمینه به نتیجه متفاوتی رسیدیم
در مورد چیدمان در قفسه های فروشگاهی که در این مطلب خدمت شما دوستان عرض خواهیم کرد
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
درتصوریر بالا به ترتیب با حروف الفبا علامت گذاری شده است
چیدمان کالا در طبقات فوقانی قفسه ردیف های بالا(A)
در چند ردیف بالا که از دیده مستقیم سر انسان بالا تر است اقلامی مانندمحصولات سلولزی همچون پوشک بچه دستمال کاغذی و برخی از محصولات که در بسته بندی های بزرگ برای
مصرف های بالا به فروش میرسند و مخاطب مخصوص خود را دارند مانند بیسگویت های بسته بزرگ وچای و....
چیدمان کالا در طبقات بالایی پایینتر از طبقه فوقانی(B)
این طبقات نیز تقریبا بالا تر از زاویه دید مستقیم چشم مخاطب قرار دارند ولی دید بهتری نسبت به طبقات بالا دارد در این طبقات محصولات پر زرق و برق خارجی محصولات شیک
و گاه بسته بندی های خاص دارند و عموما حاشیه سود بسیاری دارا هستند و قیمت آنهارا همه گان نمیدانند.ویا برخی محصولات داخلی صادراتی نیز در این قسمت جای دارد.محصولات
این قفسه قیمت های بالایی نیز دارا هستند .وبرخی از محصولات جدید که نیاز به دیده شدن برای فروش دارند .
چیدمان در قفسه های پایینتر وقفسه های میانی (C)
چیدمان کالا در قفسه های پاینتر از آن یعنی قفسه هایی که تقریبا به آنها نقطه سیاه میانه سیبل گفته میشود که این قفسه ها در معرض نگاه مستقیم مشتریان هستند و در نگاه مستقیم
این نقاط را به صورت موازی با چشم به صورت ناخود آگاه خواهند دید .
در این قفسه ها محصولاتی با بهترین حاشیه سود هستند.محصولات این قسمتها دارای بسته بندی های زییبایی هستند و ترکیب رنگی مناسبی ایجاد میکنند که در مورد
(چینش با ترکیب رنگ بیشتر در آینده در سایت آذرپایلار مطالبی منتشر خواهیم کرد)و محصولاتی که با شرایط راحتی خریداری میشود و با سود خوبی هم به فروش میرسد
به عنوان مثال کنسرویجات میتواند با تعاریف ذکر شده محصول مناسبی برای این قسمت باشند.زیرا هم سایز های تقریب یکسان و یا یک انداره و همشکل دارند
برند هایی که ساده به فروش میرسند در این قفسه ها مناسب نیست یا محصولاتی که خود مصرف کننده با نام برند آنها را درخواست میکند.
در این قسمت باید محصو لاتی به فروش برسد که کمتر به فروش میرسند و یا حاشیه سوده بالایی دارند چون در بهترین دید مشتری هستند
چیدمان قفسه های پایین تراز میانه و بالا تر از کف(قفسه کودکان) (D)
این قفسه ها بیشتر وبیشتر از همه در دیده مستقیم کودکان قرار دارند. کودکان و نوجوانان نسبت به این کالاها واکنش نشان می دهند و میتوانند دستهایشان را دراز کنند و آن ها را بردارند.
نکته: قرار دادن این کالاها همسطح با چشم کودکان و نوجوانان، یعنی ۱۰ تا ۴۰ درصد فروش بیشتر. کودکان به، آبنبات، بادکنک.پاستیل.وخیلی از محصولات رنگارنگ واکنش نشان میدهند!
چیدمان طبقات نزدیک به کف فروشگاه(E)
در پایین محصولات برند .اغلب محصولات برند خود استند های مخصوص دارند ولی مابقی را در این قسمت میتوانید قرار دهید تمامی محصولاتی که مردم میشناسند و یا با نام محصول
خود تقاضا میکنند.وبرخی از محصولات که وجودشان الزامیست برای ناقص نبودن اجناس ولی شرایط خرید سختی دارند و یا حاشیه سود پایینتری دارند
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امیدوارم که از این مطلب استفاده کنید و با استفاده از این چیدمان خودتان شاهد تغیرات عجیبی در سود وفروش خود شوید. بدون هیچ گونه پرداخت هزینه ای یا انجام تبلیغات تنها با تغییر مکان محصولات تحولی در کسب و کار فروشگاهی خود پدید آورید .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- - -
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |